socialmedia

Socialmedia is de afgelopen jaren een zeer belangrijk onderdeel geworden van een bedrijf. Geen social media pagina hebben als bedrijf wordt vandaag de dag bijna als taboe gezien. Iedereen kan met een paar drukken op de knop een pagina aanmaken op Facebook, Instagram of Twitter. Zodra je deze social media pagina's geclaimd hebt, begint natuurlijk het echte werk. Het creëren van relevante content voor deze pagina's. Op socialmedia is de kracht van herhaling belangrijk. Mensen zijn nooit meteen geïnteresseerd in een product of dienst. Denk maar aan de kracht van reclame op televisie. Hoe vaker jij een product ziet, hoe meer je er vertrouwen in krijgt. Ook zijn wij van mening dat social media niet moet worden gebruikt om een product of dienst op te dringen aan de klant. De klant koopt alleen uit interesse, gunfactoor, vertrouwen en herkenning.  Social media moet dienen als versterking van je merk of dienst. Niet als platte verkoop. 

Voor onze klant HEMA maken wij bijvoorbeeld voornamelijk mooie productposts, inhakers met een knipoog naar een HEMA product en stopmotion video's waar de product een 'hero' is. Dit voldoet aan het wekken van interesse van de klant, een gunfactoor creëren, vertrouwen wekken en herkenning in het product. Uiteindelijk kan de klant overgaan in het online rondkijken, winkelen, overgaan tot aankoop en na een positieve ervaring een mond op mond reclame. Dit is een lang proces, waar veel ervaring en hard werken voor nodig is. 

Daarom zeggen we tegen al onze klanten: geef social media een kans. Verwacht geen wonderen na een maand, zo werkt het niet. Verwacht geen regen aan bestellingen na een paar postings. Het is hard werken om het vertrouwen van de klant te verdienen. 

Niet ieder bedrijf heeft een social media manager, een content creëerder of een creatief brein op de markering afdeling. Jij bent een ondernemer met een mooi bedrijf, dienst of product en weet als geen ander de kracht van social media. Zelf doen kan, maar onderschat de risico’s van een slecht social-management niet. Het is zeker noodzakelijk om bij te blijven op social media, op de juiste momenten inhaken en de juiste doelgroep aan te spreken. Zo maak je gebruik van de ‘free publicity’ die het je kan opleveren. Geld en tijd besteden aan het aannemen van een social media manager is niet meer nodig. Bel ons en vraag een vrijblijvende scan van jouw bedrijf.

WIJ HEBBEN EEN VERNIEUWENDE AANPAK OP HET GEBIED VAN SOCIAL MEDIA. OP DIT MOMENT BEDENKEN EN CREËREN WIJ OPVALLENDE ACTIES OP FACEBOOK VOOR VERSCHILLENDE MERKEN EN DIENSTEN ZICHZELF OP DE MARKT ZETTEN. DIT KAN GAAN OM INHAKERS, WIN ACTIES EN KORTE VIDEO'S. DOORMIDDEL VAN DE ACTIES WORDT ER WAARDEVOLLE INFORMATIE OVER DE VOLGERS VERZAMELD (EEN DATABASE). BLIJF NIET LANGER ACHTER OP SOCIAL MEDIA EN KIES HIERONDER JOUW SOCIAL MEDIA PAKKET UIT.

Skypen met Identimo