3 Mar

In 3 stappen jouw bedrijf sterk op social media

inhakers socialmedia services contact
In 3 stappen jouw bedrijf sterk op social media

1) Maak een contentkalender

Het begint allemaal met het maken van een sterke contentkalender. Wat verkoopt je merk, wie wil je aanspreken en waarom verkoop je het beste product van de wereld. Welke feestdagen zijn ‘inhaakwaardig’? Welke aankomende beurzen, feesten, festivals en sportevementen kun je koppelen aan je merk of dienst? Als slagerij op dierendag inhaken is redelijk gewaagd en niemand heeft gezegd dat je perce MOET inhaken op Landelijke compostdag. Hou het altijd merk gerelateerd en bedenk dat niemand zit te wachten op jouw verkapte reclame inhaker. Ad hoc inhaken blijft altijd het sterkst, dus houd daar zeker altijd een gaatje voor vrij. Houd een open blik. Je hoeft je niet perce vast te houden aan één soort content, maar kijk ook naar video, infographics of een webinar.

2) Word een pionier

Als jij ondernemers dagelijks helpt om verder te komen in het bedrijfsleven zou je er ook iets over te vertellen moeten hebben. Als slager weet je alle ins en outs van vlees. Meld dit dan ook, deel jouw kennis. Simpelweg nieuwsberichten over dit onderwerp delen kan, maar zelf bloggen is nog veel beter. Bedenk waarom je met je onderneming bent begonnen in de eerste plaats, waarschijnlijk heb je wel wat nuttige informatie te delen.

3) Wees persoonlijk

Social media is persoonlijk, dus wees persoonlijk. Laat zien wie het team is, of de ondernemer achter de onderneming. Verschuilen achter een logo zal niet veel interactie teweegbrengen. Dat is ook de reden dat persoonlijke reacties op vragen vanuit een klantenservice van een groot bedrijf gretiger worden gedeeld dan een korting op de dienst.

Geld en tijd besteden in het aannemen van een social media manager is niet meer nodig. Contact ons en vraag een vrijblijvende social media scan van jouw bedrijf.

Skypen met Identimo