26 Oct
Shop & Smile logo voor Sanoma

Hoofddorp, vroeg in de ochtend. Wij stappen uit bij het hoofdkantoor van Sanoma. Met onze kokerrok en hoge hakken persen we ons uit de auto. We hebben zometeen een afspraak met de hoofdredacteur en de art director van Flair. Ik zie een soort van Meryl Streep voor me; The devils wears Prada. Met niets anders dan een korte nee-knik en een spottende grimas, zal ze ons concept voor een nieuw logo zo de prullenbak insturen. Ons verbijsterd achterlatend. Dat is in ieder geval het ergste wat zou kunnen gebeuren, dus staan we alvast nergens meer van te kijken.

Wij kwamen bij Sanoma terecht via ons netwerk contact; Frank Fisser. Hij is sinds kort interimmanager voor Flair. Zijn idee was om het blad Flair online te trekken, om zo een grotere doelgroep aan te spreken. Dit wordt gedaan doormiddel van een ‘Shop & Smile’ website, die aan het merk Flair gehangen kan worden. Dit online forum zal interactief worden voor de leden. Als dit idee aanslaat wordt het concept doorgevoerd naar alle andere bladen van Sanoma (de Linda, Cosmopolitain, Donald Duck etc.) Wij werden een dag van tevoren (!) gebeld om een logo te creëren voor dit concept. De opdracht: Er moet Shop&Smile in de titel staan. Het moet gebruikt worden voor verschillende uitingen en het moet aan elk blad van Sanoma ‘gehangen’ kunnen worden.

Dan, na wat zweterige momenten met een plotseling protesterende laptop, was daar dan onze presentatie. Levensgroot te zien op het scherm voor de vier koppige jury. Na vijf ijzingwekkende minuten van stilte, werd er meteen enthousiast door elkaar geroepen. Een beetje bijschaven en het logo zou in de volgende editie van Flair gepresenteerd worden! Natuurlijk zijn jullie er als eerste bij, dus hier is hij dan: Het Shop&Smile logo. 

Skypen met Identimo