Meer dan 100 ondernemers zijn u voor gegaan100% tevredenheidsgarantieEen Amsterdams kantoor met persoonlijkheid

Vlakbij NDSM-werf achter de ADAM tower. Je hebt een eigen ruimte op de begane grond, tegenover het water en voorbijvarende bootjes. Je kunt klanten via je eigen ingang ontvangen.

Computer mee, inpluggen en je kunt aan de slag! 24/7 toegang. Ook optie tot vergaderruimte en parkeerplaats (die kun je erbij huren).

Niet geheel onbelangrijk: wij zijn een groeiend grafisch ontwerp bureau en zijn vaak opzoek naar grafisch ontwerpers, webdesigners en andere creatieven om eventueel mee samen te werken. Dus onze voorkeur zou wel een ander creatief bedrijf zijn. Maar staan ook zeker open voor andere type branches.

Bekijk hieronder de huuropties:

Optie 1: Eigen ruimte

€ 650 euro per maand incl.

Je deelt met ons een eigen keuken, toiletruimte en opslagruimte. Daarnaast heb je je eigen afgesloten ruimte met glazen tussenwand. Inclusief twee bureautafels en bureaustoelen en eigen vergadertafel met stoelen. Je kunt in dit pand ook gebruiken van de kantine en ruim dakterras voor je bezoek.

De huurlasten zijn € 650 euro per maand incl. g/w/l en internet. Wij hebben ook een lekkere espresso machine staan waar je gebruik van kunt maken. Het gaat om een flexibel contract maandelijks opzegbaar.

Helaas heeft onze huidige kantoorgenoot opgezegd door de corona crisis

Optie 2: Flexplek

€ 225 euro per maand incl.

Het is inpluggen en gaan! Een mooi uitzicht, veilig afsluitbaar. Bureautafel en stoel staat klaar, scherm ook. Er is koffie en thee aanwezig.  Je kunt in dit pand ook gebruik maken van de kantine en ruim dakterras voor je bezoek. Er is 24/7 toegang.

 

Zie hieronder wat foto’s voor sfeer impressie.

Ook hebben wij regelmatige lieve oppashondjes over de vloer die ons een dagje gezelschap komen houden.

Heb jij interesse? Stuur ons een mailtje via info@identimo.nl of bel op 020-7579090

Yes! Je hebt net een nieuwe onderneming opgestart. Je hebt je ingeschreven bij de KVK en je hebt een bedrijfsnaam bedacht. Misschien heb je nog geen bedrijfsnaam en ben je alvast opzoek naar een bureau die je daarbij kunt helpen. Maar wat nu? Zoveel aanbod! Voor wie moet je kiezen? En waarom hebben weinig bureaus hun prijzen op de website staan. Irritant! Je wilt gewoon snel schakelen en kunnen vergelijken welke de goedkoopste is of het meest aanspreekt.

Maar is het wel slim om ontwerpbureaus te gaan vergelijken op prijs?
Ben jij je aan het oriënteren op de verschillen in prijsklassen van reclamebureaus? Voorkom dan dat je blind kiest voor het bedrijf met de laagste tarieven. Probeer logisch na te denken over de hoogte van het bedrag en de uren die het kost. Sommige ontwerpbureaus vragen hele lage tarieven. Kijk dan goed naar het portfolio of dit echt is wat je wilt.

Een goede eerste indruk maak je maar 1 keer!
Je moet in 1 opslag kunnen zien wat dit bedrijf verkoopt, wat voor uitstraling het heeft en of je er mee wilt samen werken.

Een sterke huisstijl is goed doordacht en ontworpen. En dat kost tijd!
Een logo ontwerpen is moeilijker dan je denkt. Het is de truc om een sterk logo simpel en duidelijk te maken. Een logo is eigenlijk het belangrijkste van je bedrijf. Het is de basis en van daaruit ontwikkel je de huisstijl.

Wat dacht je van de website, je social media, folders, flyers, bedrijfskleding, bestickering van je auto of pand enzovoort. Dit alles wordt in dezelfde uitstraling ontworpen.

Dan nu natuurlijk de vraag: Wat kost een goede huisstijl?
In onze ogen: Minimaal € 1000,- euro ex btw. Alles daaronder moet je jezelf serieus afvragen of je daarmee je eigen bedrijf wel serieus neemt.

Hoe kom je aan dit bedrag?
Grafisch ontwerpers baseren hun prijzen vaak op uurtarief. Hoe meer ervaring en hoe sneller  ze kunnen werken hoe hoger het uurtarief. Een starter zal beginnen vanaf 50 euro per uur. En een senior minimaal 75 euro per uur. Voordeel van een senior is dat ze sneller werken en veel ervaring hebben. Voordeel van een starter: Je helpt iemand meters maken. Dit duurt in verhouding vaak langer.

Waarop is een uurtarief gebaseerd voor grafisch ontwerpers:
Als een ontwerper zijn financiën goed op orde wil hebben zijn dit de percentages waar rekening mee gehouden moet worden die van het uurloon afgaan:

Wij zijn in de berekening uitgegaan van een ontwerper 40 uur per week werkt
(die overigens nooit helemaal gefactureerd kunnen worden vanwege acquisitie, administratie, klantcontact etc. Minimaal 10 uur p.w. ben je zeker bezig met andere zaken die niet te factureren zijn).

Let op: Hierbij zijn nog niet eens de vaste lasten meegerekend zoals kantoorkosten, verzekeringen, software, reiskosten etc!

Een ontwerper bepaald dus aan de hand van de tijd die ze er mee bezig zijn de prijs voor een huisstijl.

Hoeveel uur heeft een ontwerper nodig?

Totaal 13 uur. En dit is echt minimaal!

Hier is nog niet bij meegerekend:

Nu hebben wij je een beetje inzichtelijk proberen te maken hoe onze prijzen bepaald worden. Is dit helder en hebben wij jou al je vragen kunnen wegnemen over de prijs? De volgende stap is nu:
Omschrijf zo duidelijk mogelijk wat jouw bedrijf inhoudt welke visie je voor ogen hebt en wat je wilt uitstralen.

Houd in je achterhoofd: een ontwerper hoeft geen affiniteit te hebben met jouw branche. Dit is ook gelijk een veelgestelde vraag. Daar is het doelgroeponderzoek voor nodig. En daarnaast: een goede ontwerper kan zich in elk vakgebied inleven.

Zit je eraan te denken om een logo te laten ontwerpen voor jouw onderneming?
Wij ontwerpen al ruim 12 jaar logo’s voor verschillende soorten bedrijven, diensten en producten. Wij streven hierbij altijd naar het tijdloze van een goed sterk logo.

Bekijk ons portfolio hier.

Wil je vrijblijvend een kopje koffie drinken op ons kantoor om te praten over een huisstijl ontwikkeling voor jouw bedrijf?

Let’s meet!
Laat in ons contactformulier je gegevens achter en wij bellen je terug voor een afspraak.

 

Of bel ons op 020-7579090

Wat is er altijd bij ons op kantoor aanwezig, is soms hijgerig, maar is wel zacht en ook heel erg gezellig?

Klopt. Een hond. Wij hebben deze week weer een hoop oppas identidogs op kantoor gehad. Ze horen er ondertussen helemaal bij. Wat is verder deze maand gebeurt? Behalve de identidogs, kopjes koffie, tosti’s en aanschouwen van regenbuitjes, wordt er ook nog gewerkt bij Identimo. Wij hebben weer leuke mensen ontmoet en veel creatieve uitdagingen aangepakt.

Baniti

All-in marketing bureau Baniti is een netwerkcontact van ons, met wie we graag samenwerken. Zij bieden een betaalbaar all-in pakket en wij leveren hier graag het  ontwerp voor. Ook verzorgen wij voor Baniti hun wekelijks Instagram wall. Deze ontwerpen wij en plaatsen deze vervolgens op gunstige tijden en met de juiste tekst en hashtags. Bekijk hier een voorbeeld van het design van zo’n Instawall.

Nieuwe stagaire

Wij hebben al best een tijdje twee stagaires in huis: Angela & Isis. Van het grafisch lyceum Utrecht en mediacollege Amsterdam. Nu is het weer tijd voor een nieuwe stagair: Avedis! We kunnen wel zeggen dat het een volhouder is. Met een drukke werkdag, vergeten wij wel eens nieuwe stage aanvragen te beantwoorden of terug te bellen, maar Avedis heeft dagelijks gebeld om ons over te halen voor HEM te kiezen! Die ambitie kunnen wij als kleine studio zeker waarderen!

Comhan

Zoals jullie weten, neemt Comhan ons marketing pakket af. Hierbij nemen wij maandelijks voor een vast tarief alle grafisch ontwerp taken over. Hier hoort een heel uitgebreid aanbod bij, zoals ontwerpen van brochures, social media content, advertenties, magazines EN het ontwerpen van een beurstand. Dat is toch wel 1 van de meest uitdagende opdrachten die wij elk jaar moeten verzinnen en ook uitwerken. Hier zie je het beursstand design voor de Polyclose beurs in Gent.

247 Spice

Wij hebben al een tijdje contact met Koen van Tyn van de radioshow 247 Spice. Dit was tot voor kort een live streaming dienst die je online kon beluisteren. Maar Koen is een ambitieuze man, 247 Spice is nu ook te beluisteren in de ether! (op 90.1 FM) Het leukste is dat Identimo de social media pagina’s van Spice bijhoudt en ook zijn wij met een gloednieuwe en origineel ingesproken reclamespot te horen op deze radiozender!

Organzing Education

Organizing education is de partner in organisatie en educatie. Onder leiding van Merel Nip, worden er educatieve en informatieve lesprogramma’s neergezet en vormgegeven. Voor dit interessante bedrijf hebben wij een restyle gemaakt van de huidige vormgeving. Wij hebben een nieuw logo ontworpen en de rest van de business identiteit ontwikkeld. In het oude logo zat een leercurve, dit concept hebben wij ook in het nieuwe logo verwerkt. Een curve in de letters met een spreekwolk. Dit staat voor de open communicatie  die zij hanteert.

No Fairytales

Onze fijne nieuwe bovenburen No Fairytales, verkopen heerlijke gezonde groente wraps. No Fairytales is al een tijd te koop in de meeste supermarkten als gezonde vervanger van normale wraps of andere snelle snacks. Zij hebben een leuk hip stijltje op social media en op de verpakkingen van communiceren. Aan ons gevraagd om een aantal leuke,snelle stopmotion animaties te maken. Deze animaties konden zij inzetten op de social media pagina’s van No fairytales. Wij hopen op een lange samenwerking met  dit leuke (en lekkere) concept.

Noordje op het water

Noordje uit Amsterdam Noord is een superleuk (en supernodig) initiatief, waarbij kansarme kinderen de kans krijgen op een leuk uitje. Het stijltje van Noordje is uiteraard op kinderen gericht. Vrolijk, kleurig en veel illustratie. Wij werken gevraagd om voor het unieke uitje: ‘Noordje op het water’ een mooi gebundeld fotoboek te ontwerpen, in magazine style.

Een grafisch ontwerper kan verschillend  soort werk doen voor je bedrijf. Hierbij moet je denken aan:

Een grafisch ontwerper aannemen begint al snel 2500 euro bruto salaris per maand. Soms wat minder en soms wat meer. Dit ligt aan de professionaliteit van de grafisch ontwerper en de werkervaring. Je kunt bijvoorbeeld opzoek zijn naar een junior grafisch ontwerper of een senior die velen jaren ervaring heeft bij een reclamebureau.

Extra kosten over dit salaris zijn werkgeverslasten zoals loonheffing, vakantiegeld, pensioen en reiskosten. Dan kom je al snel rond de 5000 euro per maand uit. Sommige bedrijven nemen voor deze reden een freelancer aan en sluiten een maandelijks pakket af waarbij ze een team aan grafisch ontwerpers afnemen voor dezelfde prijs als iemand aannemen. Wil je meer weten over het inhuren van een grafisch ontwerper op maandelijkse basis? Wij bieden hier een mooi pakket voor  Vraag hier een offerte aan.

Een vaak gestelde vraag aan ons is: wat is nu een goede social media strategie? Als ondernemer ben je natuurlijk altijd bezig met groeien, verkopen en innoveren. Social media was een tijd een ondergeschoven kindje. Iets wat je er een beetje bij deed, als je tijd had en iets boeiends te melden had. Investeren in social media, laat staan de pagina’s laten bijhouden door een social media bureau? Dat werd gezien als overdreven of zonde van het geld. Alleen voorbehouden aan multinationals. Hoe anders is dat nu, in 2019.

Opvallen op social media hoort nu in de top 5 van belangrijke zaken voor een start-up. Ook de MKB ondernemers  hebben de truc door. Social media is waar je het product of dienst onder de aandacht brengt, waar je verkoopt en waar je laat zien wat je in huis hebt. Dit is lang niet altijd met zakelijke toon. Mensen willen ook graag de persoonlijkheid van de ondernemer zien. Ik heb mij als grafisch ontwerper altijd geïnteresseerd voor social media, vanaf het moment dat dit een feit werd.Vrij snel heb ik hier mijn beroep van kunnen maken. Nu maak ik al 8 jaar social media content voor bedrijven, zoals inhakers, motions, advertenties, Instagram wall en landingspagina’s. Met als doelstelling te verkopen, maar ook om bij te blijven en op te vallen. Dit is geen stilstaand leerproces, het is constant in beweging.

Dus als mensen mij vragen wat een socialmedia strategie is, dan is er in mijn ogen een basisproces die je kunt volgen. Een soort basisbeslag van een taart met vele ingrediënten. De trends volgen elkaar in een rap tempo op en als ondernemer is het soms bijna ondoenlijk om de adverteer tactieken bij te benen. De strenge regels van Facebook uit te dokteren en toch innoverend te blijven. Gelukkig heb je daar ook social media bureau’s voor, zoals Identimo. Die dit maandelijks bijhouden en zorgen dat je als bedrijf altijd blijft opvallen.

Hieronder een social media strategie die ik zelf toepas:

1.Weet wat je verkoopt

Vaak zie ik dat bedrijven om zich heenslaan met allemaal content, blogposts, inhakers en visuals. Dit is iets wat ze ergens anders hebben gezien. Of in dezelfde week  online gooien waarin ze zich ineens beseffen dat de sales een beetje instort. Dan wordt er dus als een gek gepost. Dit voelt vaak niet oprecht en authentiek en daar gaat het dan ook mis. Social media bijhouden is iets wat dient te worden voorbereidt en over moet worden nagedacht. In sommige gevallen is ad-hoc inhaken wel interessant, hieronder daarover meer.

2. Kijk een jaar vooruit

Als je weet wat je verkoopt  en welk product of dienst je onder de aandacht wilt zetten, dan wordt het tijd om een plan op te stellen en een contentkalender te creëren. Natuurlijk is social media constant in ontwikkeling, net zoals jouw bedrijf en moet er zeker heel veel spontaan worden gemaakt. Maar geloof mij dat er weken bij gaan zijn waarin je geen tijd of zin hebt om de pagina’s up to date te houden. Dan is het fijn als je met contentkalender gewerkt hebt en weet wat er gaat gebeuren

3.Wees spontaan

Ja, ik weet het. Dit punt is het tegenovergestelde van punt twee. Buiten je fantastisch goed bijgehouden en concreet geplande social media pagina’s, is de echte truc om te laten zien dat jij als ondernemer ‘present’ bent en de kans creëren om viral te gaan. Ofwel: ad-hoc in te haken. Voorbeeld hieronder is een inhaker die ik maakte voor HEMA op langste dag van het jaar (laten we deze dag zo lang mogelijk stretchen). Dit was op een heerlijke warme dag en was daarom dus duidelijk niet ingepland en voorbereidt. Deze post is zo lekker ontvangen dat de betreffende ligstoel binnen een dag uitverkocht was.

4.Heb geduld

Verwacht aub niet dat je na aanmaken van je zakelijke pagina het komende jaar uitverkocht bent, of met 4 keer vloggen een internet-succes wordt. Het heeft echt tijd en aandacht nodig. Met adverteren via Facebook en Instagram hetzelfde. Het is echt een proces van testen, doelgroep bepalen, kijken wat werkt en waar mensen op klikken. Als je dit proces en je doelgroep een beetje doorhebt, dan kun je hierop voortborduren. Hou daarbij ook rekening met de consequentie van posten. Eenmalig een paar maanden heel veel content delen en vervolgens maanden niets, dat werkt gewoon niet.

5.Heb budget

Het is niet gratis om iets te verkopen via social media. Hier is een sponsorbudget voor nodig. Heb je dit niet, dan moet je het geluk hebben om organisch opgepikt te worden door de doelgroep, maar deze kans is een stuk kleiner. Houd met budget rekening met de 10% regel. Dit betekend dat 10% van de lead die je wilt binnenhalen, je als budget dient beschikbaar te hebben. Als jij dus een feest organiseert waarbij een ticket 100 euro kost, dan moet je denken aan 10 euro per lead. Ook moet je een budget beschikbaar hebben voor het inhuren van een social media bureau. Bedenk dat het de investering zeker waard gaat zijn om dit professioneel aan te pakken.

Bekijk hier meer over onze social media pakketten. 

Denk je eraan om een logo te laten ontwerpen? Een logo is een heel belangrijk onderdeel van een bedrijf. Het brengt herkenbaarheid, sfeer en werkt als de grond waar je huisstijl op gebouwd wordt. Een logo dient tijdloos te zijn. Natuurlijk worden de meeste logo’s in een langere gebruiksperiode nog bijgeschaafd en gemoderniseerd. Maar de uitstraling en het beeldmerk moet aan alle tijd onderhevig zijn. Ook moet het logo toepasbaar zijn op velen uitingen. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik in een app (ronde vorm), favicon, maar ook toepassingen op bedrijfskleding. Denk bij het creatieve proces en voorbereidingen op ontwerp van een logo aan de volgende stappen;

1. Wat is de boodschap die de dienst, product of bedrijf wilt verkopen?

Uiteindelijk wil je als ondernemer keiharde sales. Je wilt zichtbaar zijn, dat mensen je naam herkennen, je product kopen. Onderschat een goed en professioneel logo niet! Bedenk ook dat mensen je huisstijl ook terug zien in een offerte en koude sales via mailcontact.

2. Wat wil je mensen meegeven?

Is er een diepe boodschap die je mensen wilt meegeven? Dit kan je met een logo bereiken. Of wil je juist heel helder zijn en wil je dat het logo vanzelf spreekt?  Bedenk wat je mensen wilt meegeven. Wat wil je dat ze onthouden van jouw brand?

3. Waar raak je door geïnspireerd.

Bedenk welke logo’s voor jou een rol hebben gespeeld in je leven. Welke bleef hangen? Welke vind je top en waarom eigenlijk? Welk deel van de persoonlijkheid van je bedrijf mag terugkomen?

4. Laat een huisstijl handboek ontwerpen

Als je dan het ultieme logo hebt, de huisstijl waar je altijd van droomde.. dan is het tijd om de huisstijl afspraken vast te leggen in een huisstijl handboek. Dit is een gedetailleerde gids waarbij we alle ontwerp  afspraken vastleggen, omtrent de huisstijl in een mooi (online) boek.  Dit is vooral van nut bij een bedrijf met meerdere personeelsleden of freelancers in dienst. Zo kunnen er geen verwarringen ontstaan bij het huisstijl gebruik. Onthoud dat consequentie heel belangrijk is.

5.Zoek een professional

Een logo of een huisstijl moet je serieus nemen. Dit is de reden dat start-ups kiezen voor een professioneel grafisch ontwerpbureau die hun logo wilt ontwerpen. Gelukkig ben je bij ons hiervoor aan het juiste adres! Een logo ontwerpen is iets wat wij al vaak hebben gedaan en elke keer blijft het een proces. Wij hebben absoluut geen logo’s klaarliggen die we uit de kast trekken bij de volgende klant. Het ontwerpen van een logo is een proces wat weken duurt. Waarbij wij puzzelen, het bedrijf onder de loep nemen, schetsen en weer weggooien. Vervolgens het  visueel maken van deze concepten en bij het ultieme ‘yes, dat is hem!’  de concepten presenteren aan de klant.

Neem hier contact met ons op, of chat met ons

 

Woow ok.. dat was even schrikken!

Ga ik presenteren in een zaal vol ondernemers en werkt mijn presentatie ineens niet! AHHH!

Ergste nachtmerrie toch? Nou viel mee.. alles kwam goed omdat ik gewoon door bleef praten. Maar leuk is anders natuurlijk;)

Ik ga elke week op donderdag ochtend (vanaf 7:00 uur) naar BNI in Amstelveen om te pitchen voor zo’n 30 tot 50 ondernemers. Mijn ervaring met BNI? Positief! tja.. het is behoorlijk uit mijn comfortzone , maar nu ik gewend ben om mijzelf en Identimo te presenteren, zijn de bibber handjes wel verdwenen. Ook heb ik een behoorlijk netwerk opgebouwd door BNI en daarbij ook mijn omzet verhoogd. Dit maakt dat ik iedereen kan aanraden om het gewoon een keer te proberen.

Dit is meteen een mini vlog try out voor Identimo. Bekijk hier de vlog met mijn blunder

Zitten er ook ondernemers in mijn netwerk die graag een keer willen komen pitchen voor een groep ondernemers (gemiddeld 30-50 ondernemers) en meteen willen genieten van een lekker ontbijtje? Stuur mij even een berichtje dan geef ik je op als bezoeker! BNI Is een netwerkomgeving, waar je omzet kunt genereren doormiddel van een wekelijkse korte pitch, netwerken voor en na het event en kans op aanbevelingen van medeondernemers. Het feit dat het zo mega vroeg is, maakt dat iedereen serieus met netwerken bezig is. Ik haal hier al een behoorlijke omzet uit.

Voeg mij meteen toe op Linkedin

 

 

Klik op de video hieronder  om mijn mini presentatie te bekijken

 

Logo’s zijn overal. Op kleding, op etenswaar, op telefoons en ga zo maar door. De hele dag worden we ermee geconfronteerd. Sommige logo’s zijn eenvoudig, zoals een woordmerk, en sommige zijn juist weer complex. Maar er is een ding dat de logo’s gemeen hebben: ze informeren allemaal waar een merk/bedrijf voor staat. Achter sommige logo’s gaat zelfs nog meer schuil, zoals een verborgen boodschap. In dit artikel bespreken we een aantal bekende merken met een logo met een verborgen boodschap. Zie je de boodschap voordat je de tekst leest? 

1.De ingang en uitgang van Subway

Zijn de pijlen in het logo van Subway je wel eens opgevallen? Ze staan voor de ingang en de uitgang van het restaurant. De kleuren spelen ook een grote rol: de groene kleur symboliseert het feit dat het bedrijf een voorstander is van gezond voedsel en alleen producten van goede kwaliteit levert, en het geel staat voor vreugde, optimisme en plezier.

  2. Van A tot Z bij Amazon

Amazon is misschien wel ’s werelds grootste online winkel. Het logo ziet er vrij simpel uit, maar veel mensen weten niet dat er een verborgen symboliek in het logo van Amazon verborgen is. De pijl van A tot Z geeft aan dat de website alles van A tot Z verkoopt. Deze pijl fungeert ook als een ‘glimlach’ en laat zien dat klanten tevreden zijn na het plaatsen van bestellingen.

  3. FedEx en de richting van de koers

Het logo van FedEx is wereldberoemd geworden door de verborgen betekenis. Het ontwerp heeft tientallen internationale prijzen gewonnen. In dit logo is gespeeld met de negatieve witruimte. Deze ruimte bevindt zich tussen de “E” en de “X” en vormt een pijl naar rechts. Deze verborgen pijl geeft de snelheid en nauwkeurigheid van de bezorgservice van het bedrijf weer.

  4. Toblerone en de verborgen beer

Het Zwitserse chocolademerk Toblerone heeft haar identiteit op een creatieve manier verwerkt in haar logo. Als je goed kijkt, dan zie je een verborgen beer op zijn achterpoten staan in een berg. De beer is het symbool van Bern, waar het bedrijf oorspronkelijk werd gevormd. De berg die is nagebootst is de bekende Zwitserse berg de Matterhorn.

  5. Verborgen wielrenner in de Tour de France

De Tour de France is een groot wielerevenement dat voornamelijk plaatsvind in Frankrijk. In het creatieve logo is een wielrenner verstopt. De wielrenner wordt gevormd door de letter “R” in het woord Tour. Het achterwiel wordt gevormd door de letter “O” en het voorwiel door een geel rondje. Het gele voorwiel weerspiegelt ook de prijs voor diegene die als eerst over de finish komt.

 6. Wikipedia en de ontbroken puzzelstukjes

Het logo Wikipedia heeft niet zozeer een verborgen betekenis, maar heeft wel een verborgen verhaal. Heb je je ooit wel eens afgevraagd waarom de bolvormige puzzel onderdelen mist? Het is vrij eenvoudig. Het doel van Wikipedia is om de meest volledige encyclopedie ter wereld te zijn. De ontbrekende puzzelstukjes geven het onvolledige karakter aan. Er zal namelijk altijd kennis beschikbaar komen dat nog niet is verwerkt door Wikipedia.

7. Hyundai en de tevreden overeenkomst

Het Zuid-Koreaanse autobedrijf Hyundai heeft op het eerste oog een cursieve “H” als logo, welke niet verwonderlijk staat voor Hyundai. Als je iets langer naar het logo kijkt, dan zie je – met een beetje hulp – dat er meer is. Het symboliseert namelijk dat twee mensen die elkaar de hand schudden na het afsluiten van een tevreden koopovereenkomst tussen de koper en Hyundai. Dit is precies wat Hyundai wil uitstralen naar haar klanten.

Wil je ook een logo laten ontwerpen of opfrissen?

Wil je ook een logo laten ontwerpen of wil je een bestaand logo opfrissen? Dan kunnen wij helpen. Van begin tot eind denken wij graag met je mee, net zo lang tot je tevreden bent met het resultaat. Hoe we dat doen? Laten we daar eens over praten!

Deze blog is mede mogelijk gemaakt door JM Promotions.

 

 

Hortiheroes bestaat uit tien bedrijven die hun handen ineen hebben geslagen voor een platform voor inspiratie en verbinding. Dit platform dient voor het zichtbaar maken van de toekomst van de glastuinbouw. Dit platform verdeeld zich in twee belangrijke sectoren. Het hortiheroes Startups platform die startups verbind , de Academy die trainingsprogramma’s biedt en Arena voor oplossingen en ontwikkelen van talent.

 

Aan ons was de opdracht om een nieuw logo te ontwikkelen en een website. Het logo hebben wij een echte superhelden vibe gegeven. Hier is gekozen voor de Nederlandse kleur oranje in combinatie met groen.  Een lekker frisse en opvallende look! Hierna hebben wij de website op maat ontworpen en de vernieuwende aanpak van Hortiheroes hierop gecommuniceerd. Wij hebben ook alle iconen en illustraties die door de website staan ontworpen en aangepast naar de huisstijl. Al met al een opvallend geheel geworden!  De klant was blij met de resultaten en ze zijn op dit moment bezig met een aantal leuke nieuwe projecten.

Via Hortiheroes kun je meedoen aan actie programma’s. Ze geven ook interessante netwerkdagen.

Wil je ook een huisstijl of website laten maken? Zoek hier contact met Identimo.

 

Heb je je socialmedia pagina’s al geclaimd? Je webshop of website draait op het Word Wide Web en je bent helemaal klaar voor die stortloop aan trouwe fans en volgers op je Facebook pagina? Of ben je al een tijdje bezig met jouw social media pagina’s, maar de trappelende menigte blijft weg? Dan wordt het tijd om met een kritisch oog te kijken naar je huidige content of te bedenken hoe je moet starten met het plaatsen van content.

Wij verdienen niet voor niets ons geld met het bijhouden van social media pagina’s voor bedrijven. Het is hard werken. Maar wat is de truc? Het belangrijkste op social media is de kracht van herhaling. Mensen gaan nooit zomaar in een aankoop over of nemen contact op om een grote order te plaatsen. Denk maar aan een reclame op tv of Youtube. Hoe vaker jij het product ziet, hoe meer vertrouwen je erin krijgt. Sommige bedrijven hebben hun marketing zo langdurig ingeprent, dat je met een kleine glimp het product al herkent.

Hier zie je bijvoorbeeld dat hoewel je maar de helft ,of minder van deze grote namen ziet. Je ze direct zult herkennen en er ook een associatie bij op kunt roepen. 

 

Wij zijn van mening dat social media niet moet worden gebruikt om een product of dienst op te dringen aan een klant. Een klant koopt alleen uit interesse, gunfactoor, vertrouwen en herkenning. Social media moet dienen als versterking van je merk en dienst. De persoonlijkheid achter jouw merk kan meer naar voren worden gebracht of de boodschap die je wilt uitdragen. Met herkenning bedoelen wij ook dat potentiele kopers zichzelf moeten herkennen in het product en daarom willen over gaan in een aankoop. Dit heeft ook een link naar de gunfactoor die jouw dienst creëert door te laten zien dat er een persoonlijkheid achter jouw bedrijf zit en niet alleen maar een nep mevrouw met een headset op.

Nep mevrouw met headset op

Voorbeelden van content zijn:

Inhakers, winacties, productposts, stopmotions, quotes, fanacties, herhaalposts, person behind posts, nieuwe updates, nieuwsberichten delen, blogposts.

Mocht je hulp nodig hebben bij het maken van een socialmedia campagne. Wij bieden op maat gemaakte social media pakketten aan, waarbij dit werk voor je uit handen wordt genomen. Klik hier.