29 okt 2019

Denk je eraan om een logo te laten ontwerpen? Een logo is een heel belangrijk onderdeel van een bedrijf. Het brengt herkenbaarheid, sfeer en werkt als de grond waar je huisstijl op gebouwd wordt. Een logo dient tijdloos te zijn. Natuurlijk worden de meeste logo’s in een langere gebruiksperiode nog bijgeschaafd en gemoderniseerd. Maar de uitstraling en het beeldmerk moet aan alle tijd onderhevig zijn. Ook moet het logo toepasbaar zijn op velen uitingen. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik in een app (ronde vorm), favicon, maar ook toepassingen op bedrijfskleding. Denk bij het creatieve proces en voorbereidingen op ontwerp van een logo aan de volgende stappen;

1. Wat is de boodschap die de dienst, product of bedrijf wilt verkopen?

Uiteindelijk wil je als ondernemer keiharde sales. Je wilt zichtbaar zijn, dat mensen je naam herkennen, je product kopen. Onderschat een goed en professioneel logo niet! Bedenk ook dat mensen je huisstijl ook terug zien in een offerte en koude sales via mailcontact.

2. Wat wil je mensen meegeven?

Is er een diepe boodschap die je mensen wilt meegeven? Dit kan je met een logo bereiken. Of wil je juist heel helder zijn en wil je dat het logo vanzelf spreekt?  Bedenk wat je mensen wilt meegeven. Wat wil je dat ze onthouden van jouw brand?

3. Waar raak je door geïnspireerd.

Bedenk welke logo’s voor jou een rol hebben gespeeld in je leven. Welke bleef hangen? Welke vind je top en waarom eigenlijk? Welk deel van de persoonlijkheid van je bedrijf mag terugkomen?

4. Laat een huisstijl handboek ontwerpen

Als je dan het ultieme logo hebt, de huisstijl waar je altijd van droomde.. dan is het tijd om de huisstijl afspraken vast te leggen in een huisstijl handboek. Dit is een gedetailleerde gids waarbij we alle ontwerp  afspraken vastleggen, omtrent de huisstijl in een mooi (online) boek.  Dit is vooral van nut bij een bedrijf met meerdere personeelsleden of freelancers in dienst. Zo kunnen er geen verwarringen ontstaan bij het huisstijl gebruik. Onthoud dat consequentie heel belangrijk is.

5.Zoek een professional

Een logo of een huisstijl moet je serieus nemen. Dit is de reden dat start-ups kiezen voor een professioneel grafisch ontwerpbureau die hun logo wilt ontwerpen. Gelukkig ben je bij ons hiervoor aan het juiste adres! Een logo ontwerpen is iets wat wij al vaak hebben gedaan en elke keer blijft het een proces. Wij hebben absoluut geen logo’s klaarliggen die we uit de kast trekken bij de volgende klant. Het ontwerpen van een logo is een proces wat weken duurt. Waarbij wij puzzelen, het bedrijf onder de loep nemen, schetsen en weer weggooien. Vervolgens het  visueel maken van deze concepten en bij het ultieme ‘yes, dat is hem!’  de concepten presenteren aan de klant.

Neem hier contact met ons op, of chat met ons

 

FacebookTwitterLinkedIn