Meer dan 100 ondernemers zijn u voor gegaan100% tevredenheidsgarantieEen Amsterdams kantoor met persoonlijkheid

BioWine is een mooie start-up met een zeer enthousiaste ondernemer Gert Jan. Biowine online verkoopt exclusieve en hoge kwaliteit biologische wijnen. Wij mochten de complete huisstijl verzorgen. We hebben gekozen voor gouden accenten en deze in het gehele drukwerk doorgevoerd. Het logo beeld de biologische wortels uit en een wijnfles. Het is meteen helder wat er uitgedragen wordt, dat was belangrijk. Gert-Jan heeft niet op kosten bespaard en het drukwerk is daarom ook super gaaf uit de verf gekomen met de gouden details. Wij houden ons netwerk graag warm, daarom hebben wij BioWine ook gevraagd om ons netwerkevent met heerlijke wijnen en champagne te verzorgen. Dit was een groot succes.

Onlangs hebben wij een uitdagend en leerzaam nieuw project aangepakt: Groenendaal Transport. De maritieme wereld en speciale vracht in (gevaarlijke)afval transport waren voor ons een hele nieuwe wereld.

Wij begonnen met het maken van een nieuwe website en een restyle van een jaren oude huisstijl. Het kenmerkende rood van Groenendaal transport en de verweven G en T hebben wij behouden. Uiteraard in een modern en tijdloos jasje gestoken. We hebben met de huisstijl rekening gehouden dat het toepasbaar moet zijn op de personeelskleding en de enorme tanken en vrachtwagens. Daarom hebben wij gekozen voor een ronde vorm , dit kan op een herkenbare manier worden gebruikt op de achterkanten van de tanken.

Voor de nieuwe website hebben wij onze fotograaf Jordi Wallenburg aangeboden. Hij heeft het wagenpark, het nieuwe kantoor en een deel van het personeel op een professionele manier op de foto gezet. Dit was een enorme uitdaging, aangezien er speciaal voor deze gelegenheid alle vrachtwagens uit Europa moesten komen en bovendien naast elkaar moesten worden gezet voor de foto. Gelukkig kon de directeur dit op hemelsvaartdag voor elkaar krijgen en was het personeel betrokken bij deze operatie.

De website is speciaal ontworpen voor Groenendaal en geheel naar huisstijl aangepast. De teksten hebben wij laten herschrijven door een schrijver gespecialiseerd in de martitieme wereld. Uiteraard allemaal SEO geoptimaliseerd. Uiteindelijk is het uiteindelijke doel de vindbaarheid en helderheid in informatie voor de klant. Met de fotografie in één style en de herkenbare huisstijl die overal wordt doorgevoerd (personeelskleding, briefpapier, facturen, bestickering op de vrachtwagens) is Groenendaal een nieuw leven ingeblazen. Wij en de klant zijn er dan ook heel blij mee!

Bekijk website op http://www.groenendaaltransport.nl

 

Social Impact Coffee zet zich in om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt te laten reïntegreren en aan een baan te helpen.  Bovendien maken ze ook heerlijke koffie bonen! Identimo is gevraagd om de complete marketing en branding op zich te nemen. Dit houd in: het ontwikkelen van een huisstijl, ontwerp van de verpakking en webdesign. Wij zijn begonnen met de opdracht goed in kaart te brengen en toen eerst begonnen met het ontwerp van het logo.  Als je goed kijkt zie je een kopje koffie in het logo (van bovenaf). Nadat deze huisstijl ontwikkeld is hebben we de verpakking ontworpen. Hierbij zijn we heel erg van het gevoel achter Social Impact Coffee uitgegaan. Het heeft een speelse, grafische stijl gekregen met veel elementen van koffie en de afkomst hiervan. Wij hebben voor nu alleen de stickers ontworpen en bij latere ontwikkeling zou de hele vormgeving van de verpakking in de door ons gemaakte illustratie stijl komen. Nadat alles rond was, zijn wij begonnen met een op maat gemaakte website. Dit houdt in dat er geen gebruik is gemaakt van een standaard website template, maar het webdesign door ons is ontworpen. Dit sluit uiteraard ook compleet aan bij de vormgeving van de verpakking en huisstijl. Ook hebben wij een sales brochure ontwerpen. Al met al een mooi project!

Bekijk het resultaat van de website:

https://www.socialimpactcoffee.com

Via recordlabel Spotlight Productions hebben wij meerdere grafisch ontwerp opdrachten aangenomen. Zoals een cd hoes ontwerpen voor pianist Bas van Lier. Super vette opdracht! Kunstenaar Peter van Riezebos,  die bekend staat om zijn kleurrijke en grafische style kunst. Heeft speciaal voor deze CD (Groove or dare) een kunstwerk ontworpen. Met dit kunstwerk in gedachten hebben wij een cd hoes ontworpen. De CD is uitgebracht en voor iedereen te koop! En Peter Riezebos, een beroemdheid in Japan, is nu ook flink aan het doorbreken in Nederland. Dus grijp je kans voor een prachtig en origineel kunstwerk in huis. Hiernaast de resultaten van ons design voor de ‘Groove or dare’ plaat. Wij zijn er trots op!

Voor Lovedokter.nl hebben wij een een nieuwe huisstijl mogen ontwikkelen. 
Het doel was vooral niet plat en ordinair. Vrouwen moeten zich er prettig bij voelen. Wij hebben daar een icoon bij ontworpen die uitgewerkt is in een vrouwelijke love dokter die al jouw recepten voorschrijft. De slogan is ook het werk van ons: ‘Het beste recept in bed’. Daarnaast is het logo zelf een stethoscoop in een hartvorm uitgewerkt. Wij hebben voor zachte kleuren gekozen om het wat liever en niet te vulgair te maken. Om Lovedokter beter op de markt te zetten, hebben wij ons bezig gehouden met een marketing strategie voor de social media. Het was een tof en uitdagend project om aan te pakken.

 

Voor Organizing education hebben wij een nieuwe huisstijl mogen ontwerpen.

Organizing Education is partner in organisatie en educatie. Merel Nip is de oprichter van dit bedrijf. Zo bedenkt en organiseert zij educatieve en informatieve programma’s.

Zij ontwikkelt lesmateriaal, geeft vorm aan leeromgevingen en maakt cursusprogramma’s en trainingen samen met de klant.

De doelgroep van Organizing education was vrij breed. Zo werkt zij onder meer voor basisscholen, musea, maatschappelijke organisaties, freelance docenten en trainers.

Er was al een bestaand logo waar een leercurve in verwikkeld zat. Wij hebben een restyle van het logo gedaan waarin duidelijk naar voren komt wat het precies inhoud. In het logo is een leercurve te zien, een spreekwolk maar ook de O en E.

Wij zijn tevreden over het resultaat!

Voor Galapagos Island hoppers hebben wij een nieuwe huisstijl mogen ontwikkelen. Na veel research gedaan te hebben over de Galapagos eilanden en met de wens van de klant Turquoise te gebruiken zijn wij uitgekomen op dit ontwerp. De dieren die in het logo voorkomen zijn ook echt op het eiland te vinden. Zwemmende leguanen, zeepaardjes en de octopus staan present voor de prachtige duikomgeving. Daarnaast hebben wij ook gekozen dit te mixen met goud. Omdat het vrij luxe reizen zijn en niet voor elk budget weggelegd. Mensen gaan er echt naartoe als zij bijvoorbeeld een honeymoon hebben. Of hebben er jaren voor gespaard.

Naast de huisstijl mochten wij ook een ontwerp maken voor de website. Deze is nog in ontwikkeling door een andere partij. Maar het ontwerp zelf zijn wij erg trots en tevreden op. Het straalt precies het juiste gevoel uit wat wij wilde bereiken.

 

 

Rodney’s Cardetailing gaat verder dan gewoon een auto poetsen. Hier kom je als je echt van je auto houdt. Je komt voor Cardetailing. Rodney is een man met passie en liefde voor zijn vak en met deze gedachte kwam hij ook bij ons langs voor een nieuwe huisstijl voor zijn onderneming. Hij wilde het graag professioneel aanpakken. Hij was heel specifiek over zijn wensen, zo wilde hij graag een vintage ‘old american’ look in de branding. Natuurlijk gaan wij in de eerste begeleidende gesprekken altijd de schets/concept fase in, met de wensen van de klant in gedachten. Toch kwamen wij al snel op een andere feeling bij Rodney’s en wilde vooral meteen duidelijkheid creëren in het logo. Doormiddel van het juiste font, kun je dan toch het Amerikaanse gevoel terughalen zonder overduidelijk te zijn.

Wat vind Rodney van Identimo?

Bekijk hier wat Rodney Deinum van Rodney’s cardetailing vind van de samenwerking met Identimo.

Amgen is één van de grootste onafhankelijke medische bedrijven van de wereld. Amgen wilde een event organiseren, via BemyApp, waarbij programmeurs en creatieven zich konden opgeven voor een hackaton. Het hacken van een nieuwe aanpak voor de medische wereld. Een uitdagende opdracht! Een hackaton houdt in dat er verschillende partijen samenkomen, zoals programmeurs, ontwerpers en marketiers, om 24 uur achter elkaar een probleem te ‘tackelen’ ookwel te hacken. Dit team presenteert aan het einde van deze periode het concept en een kleine uitwerking hiervan aan de jury. Degene die wint, mag dit concept echt uitvoeren.

Natuurlijk is er veel grafisch materiaal nodig op zo’n dag, maar ook voorafgaand van het event. Denk aan tickets, online folders, inschrijfpagina. Wij hebben ook de complete huisstijl, banners en website en design voor de t-shirts voor dit event verzorgd. Zie hiernaast een paar foto’s van de resultaten.

Wie kent The Sledge sisters niet? Hits als ‘We are family’ en ‘We’re lost in music’ van Debbie Sledge en haar zussen zijn nog steeds wereldwijd bekend. Wij kwamen in aanraking met de zeer talentvolle Camille Sledge, via haar platenmaatschappij Spotlight Productions. Camille heeft nu zelf een show waarbij ze eigen werk, prachtige en super swingende soulnummers, laat horen. Ook de oude klassiekers komen voorbij, in een nieuw jasje. Camille Sledge wordt begeleid door en life band onder leiding van pianist Bas van Lier. Waar wij ook een cd voor hebben ontworpen (Bekijk hier)

Identimo is gevraagd om voor Camille een eigen logo te ontwerpen. Een logo die bij haar past, herkenbaar is en ‘eigen’ is. Wij hadden haar nog nooit eerder ontmoet of gezien, totdat we voor inspiratie haar optreden hebben bekeken. We waren zeer onder de indruk. WAT een stem! Na onderzoek zagen we dat Camille haar Afrikaanse roots belangrijk vind en hier ook veel mee doet in kleding en lichaamsversieringen. Ook is haar grote afro heel herkenbaar. Daarom hebben wij besloten om een logo van haar eigen gezicht te maken. We hebben als uitgaanspunt een eigen foto gebruikt en dit verwerkt tot een illustratie. Uiteindelijk is er een logo overgebleven. Het mooiste compliment kwam van Camille Sledge zelf, ze vond hem fantastisch!