Grafische vormgeving is een belangrijk onderdeel van de uitdraging van je merk of product. Zonder een creatieve, aansprekende grafische vormgeving kan het bedrijf niet staande blijven tussen concurrentie.
Neem als voorbeeld een nieuw kledingmerk die broeken verkoopt. Met een markt die overloopt van broeken is het zaak dat je opvalt tussen de concurrentie. Met zomaar een simpel logo, een website gemaakt van een standaard template en eens in de zoveel tijd een social media posting kom je er niet meer. De mensen willen nu een bepaald gevoel krijgen bij een product. Waarom geeft jouw broekenmerk de klant het gevoel dat je mooi en succesvol zijn? Waarom zijn ze bereid om meer te betalen voor jouw broek en niet die van de concurrentie? Dit heeft voor een heel groot deel te maken met de grafische vormgeving. Een standaard design heeft niemand een goed gevoel. Het moet modern, creatief en doordacht zijn. Het moet een specifieke doelgroep kunnen bereiken. Maak die doelgroep zo klein mogelijk. Het liefst 1 persoon. Die ene persoon moet overgehaald worden door middel van een mix tussen herhaling, originaliteit en vertrouwen. Dit kun je in samenwerking met een professioneel grafisch design bureau bereiken.