RECHT UIT

HET HART

Identimo maakt graag verschil, groot en klein. 
Voor startende ondernemers, gevestigde organisaties en
alles ertussen. In de buurt, de hoofd-, hof- of havenstad
en ver daarbuiten.

Wie graag verrast wordt
(en zeg nou eerlijk, wie houdt daar niet van?),
is bij Identimo aan het juiste adres én van harte welkom.

Hoe ik werk

Van concept tot creatie neem ik je mee naar het logo of die huisstijl die gewoon ’klopt’. Ik maak en presenteer verschillende ontwerpen, maar pas als ik er echt helemaal achter sta. Maar geduld wordt altijd beloond! Bij ieder ontwerp ga ik voor een dikke 10, maar ik heb altijd een eigen voorkeur. Die bepleit ik met passie. Dat is mijn creatieve plicht én het helpt mijn klanten bij het kiezen voor een logo dat ze herkennen, voelen en begrijpen.

“Mijn klanten zijn mijn ambassadeurs. Als zij Identimo aanbevelen vanwege de creativiteit, authenticiteit, vakkennis, grafische verbeeldingskracht, in-het-oog-springende ontwerpen, flexibiliteit én de persoonlijke benadering, is dat het mooiste compliment dat ik kan krijgen.”

Wat ik doe

  • Ik ontwerp en verfris unieke, aansprekende en onderscheidende logo’s
  • Ik ontwikkel die logo’s door in een volledig uitgewerkte en flexibel toe te passen huisstijl met bijbehorend handboek
  • Ik ontwerp bijpassend webdesign
  • Ik verzorg de vormgeving van reclame-uitingen voor on- en offline print, van A tot Z

Eigenlijk kan ik er kort over zijn: als het gaat om vormgeving en branding ben ik allround. Wat te ontwerpen valt, kan ik ontwerpen, maar mijn hart klopt het snelst van totale branding projecten. 

 

Van concept tot creatie en alles eromheen. Mijn werk voelt toch een beetje als mijn kind en het allerliefst en -best blijf ik bij alle ontwikkelingen betrokken.

Hoe gaat dit in zijn werk met branding?

Ik begin bij met een brainstorm sessie met de klant.
Op basis hiervan ga ik schetsen.

Ik heb gemiddeld 2 a 3 weken de tijd nodig voor ik met een eerste voorstel kan komen.

Ik presenteer 3 ontwerpen

Meestal word hier 1 ontwerp uitgekozen en die ga ik uitwerken.

Ik werk daarna het logo uit in verschillende toepassingen.

Als laatst maak ik ALTIJD een huisstijl handboek zodat de klant en eventuele andere ontwerpers hier in de toekomst mee uit te voeten kunnen.

Stap 1: schetsen van een logo

Voorbeeld logo Identimo

Ik maak eerst een moodboard en verzamel afbeeldingen om mij te laten inspireren

Vervolgens begin in met schetsen

Ik maak vaak allerlei schetsen tot ik denk JA: hier moet ik mee verder

Zodra ik een logo heb uitgekozen ga ik deze uitwerken

Deze stappen herhaal ik nog 2 keer zodat ik kan kiezen uit 3 goede logo's

Eind resultaat

Stap 2: eindresultaat logo

Wat je hier ziet is het eind resultaat in full colour en diapostief. Ik ontwerp een logo altijd geschikt voor verschillende toepassingen.

Identimo betekend: Identity & More

Er zit een wolfje verwerkt in de M van Identimo

De reden waarom er voor een wolf gekozen is: Wolven zijn vaak loyaal aan hun partners en groepen maar ze kunnen ook heel goed alleen werken. Ik vind dit identificeren met mij als persoon maar ook met de "wolfpack" waar ik mee samen werk. Grappige side note is ook: Ik ben dol op honden en die zijn ook vaak aanwezig bij ons op kantoor. Allemaal kleine "wolfjes" dus 😉

Ik heb gekozen om het logo te maken in een brush (verfspatters) dit staat voor creativiteit.

De kleuren zwart en fel roze zijn bewust uitgekozen vanwege het contrast. Maar ook om het een stoer maar tevens vrouwelijke touch te geven. De reclamewereld is best wel een mannen wereld dus ik vond dat een leuke toevoeging.

Stap 3: Uitwerking huisstijl

Stap 4: Huisstijl handboek

Huisstijl handboek uitleg

Ik maak altijd een huisstijl handboek zodra de huisstijl af is. Waarom? Zodat de klant er zelf mee uit de voeten kan en de huisstijl goed bewaakt kan worden. Ook als er een andere vormgever mee aan de slag gaat staan hier de duidelijke richtlijnen in.

Hier zit de uitleg in welk logo je gebruik op welke ondergrond. En ook: voor offline en online gebruik

Ik verwerk hier alle kleurcodes in voor drukwerk maar ook voor je website.

Ik plaats hier verschillende toepassingen in zodat je kunt zien hoe het logo geplaatst moet worden.

Ik laat ook zien wat voor soort fotografie je nodig hebt die bij de huisstijl past.

Ik stuur dit bestand mee bij oplevering van de huisstijl. Je ontvangt dit als pdf bestand.

Stap 4: ontwerp webdesign

Ontwerp webdesign uitleg

Ik heb het webdesign​ ook zelf ontworpen.

Mijn ontwerpen zijn altijd vanaf scratch ontworpen en dus geen template.

Ik presenteer 3 ontwerpen

Stap 5: ontwerp andere grafische items in de juiste uitstraling

Tevreden klanten

Anissa is scherp en betrokken bij je bedrijf, ze stelt scherpe vragen om zo crystal helder te hebben hoe zij haar creativiteit kan inzetten om zo een professionele huisstijl en branding te creëren dat matcht bij jouw bedrijf. Voor mij heeft ze alle elementen die ik terug wilde hebben in mijn mijn branding krachtig weggezet. Anissa is een aanrader om je uitstraling, je branding te matchen met je bedrijf. She owns.

Anissa kan helder uitleggen waarom ze bepaalde keuzes maakt en neemt je mee in het denkproces. Aanpassingen, voorstellen worden op creatieve wijze weer uitgewerkt met geduld. Ik ben erg blij met mijn logo. Uiteindelijk een prachtig resultaat. Dankjewel!

Gert-Jan de Snoo

Anissa kijkt de kat uit de boom en is in eerste instantie rustig, maar ze weet heel goed de verkregen informatie om te zetten naar iets uitzonderlijks Ik had een aantal foto’s en kleuren ter inspiratie meegenomen naar onze afspraak.Na wat sparren was het ontwerp voor mijn huisstijl en logo klaar.

Dit is het dacht ik bij mijzelf, ik had dit nooit kunnen bedenken. Je ziet direct dat er goed over is nagedacht en ben er heel blij mee. Ik krijg vaak positieve reacties op mijn businesscard als ik deze aan contacten overhandig.

Dus helemaal geslaagd!!!  

“the strength of the pack is the wolf, the strength of the wolf is the pack.

×

 

Identimo

Jouw online specialist

×