brand

DESIGN.

Voor dit project mocht ik het complete brand design doen. 
Van concept en creatie van het logo tot aan het uitwerken
van de huisstijl en het ontwikkelen van een brandboek.
Tevens heb ik de huisstijl ook doorgevoerd in het webdesign. 

Ben jij ook op zoek naar een nieuwe huisstijl of re-style?

Over Social impact coffee

Geniet jij altijd van je dagelijkse koffiemoment?  Social Impact Coffee maakt dat blije moment nog mooier. De koffie is namelijk niet te vergelijken met die uit de supermarkt. Hij is gebrand volgens een geheim procedé – en dat proef je. Kenners worden helemaal lyrisch van de smaaktonen die variëren van bloem tot jasmijn, van karamel tot lichte chocoladetinten. Niet-kenners formuleren het simpeler: ‘Gewoon een heerlijke bak koffie.

FAIR TRADE Tijdens jouw koffiekwartiertje maak je naast jezelf, ook een hoop andere mensen gelukkig. Namelijk de koffieboeren in Ethiopië. De boeren die de koffiebonen plukken van social impact coffee, worden wél goed betaald.

DUURZAAM Eén van de vier speerpunten is duurzaamheid. Want met het drinken van onze koffie maak je niet alleen de medewerkers en de koffieboeren blij, maar ook alle toekomstige bewoners van onze planeet! 

BIOLOGISCH Bij de teelt van de koffiebonen wordt er geen gebruik gemaakt van kunstmatige, chemisch meststoffen of bestrijdingsmiddelen. 

RE-INTEGRATIE Fair Trade, duurzaam en biologisch. Veel koffiemerken bieden dit aan. Wat ons écht uniek maakt is dat wij ook in Nederland, het beste met iedereen voor hebben. Al koffiedrinkend doe je wat goeds voor onze medewerkers. Dat zijn namelijk mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Sommigen hebben bijvoorbeeld een lichamelijke of cognitieve beperking. Anderen zijn al erg lang werkloos, of worden nooit aangenomen omdat ze de 50 zijn gepasseerd. Niet alleen kunnen die mensen bij ons werkervaring opdoen, wij zetten ze bij voorkeur op een verkoopfunctie. De achterliggende gedachte: wie mensen enthousiast kan maken voor een pak koffie, verkoopt net zo gemakkelijk zichzelf.

 

“Gewoon een heerlijke bak koffie"

Wat moest er duidelijk worden in de nieuwe huisstijl?

• De 4 pijlers
Fairtrade
• Duurzaam
• Biologisch
• Re-intergratie

• Onderscheidend
• Sterk beeldmerk
• Opvallende verpakking

Hoe ging ik te werk?

Ik ben begonnen met kijken of ik een koffieboon kon verwerken in het logo. Mijn kleur inspiratie waren wel wel gelijk groentinten.

Vervolgens gekeken of ik dit ook kon toepassen in zwart wit. Zag er toch een stuk sterker uit.

Het leek mij leuk om een koffie kopje van boven af te beelden.

Ik heb het logo wat vereenvoudigd omdat ik het te druk vond worden met het boontje in de O.

Als laatste toevoeging heb ik de kernwaarden van social impact coffee verwerkt in de cirkel. Deze staat tevens ook symbool voor het koffie schoteltje.

Eind resultaat logo

Uitwerking huisstijl

Uitwerking webdesign

Webdesign Social impact coffee

Ik heb het webdesign ook ontworpen

Mijn ontwerpen zijn altijd vanaf scratch ontworpen en dus geen template.

Hierdoor weet je zeker dat het design uniek is en niemand anders deze heeft. Helemaal aangepast op jouw huisstijl

Grafisch ontwerp

Deze bedrijven gingen je voor