BRAND

DESIGN.

Voor dit project mocht ik de huisstijl ontwikkeling doen. 
Van concept en creatie van het logo tot aan het uitwerken
het brandbook. 

Ben jij ook op zoek naar een nieuwe huisstijl of re-style?

Solarwell

Solarwell is een dochter onderneming van Lightwell.
Het is een start up in de zonnepanelen branche. Ze spelen in op de huidige energie transitie. Het lijkt een nieuwe speler in de markt maar zij hebben al jaren lang ervaring met licht techniek met het bedrijf: Lightwell en ook veel ervaring met het bedrijf: Chargewell wat tevens onder dezelfde keten valt. Hierbij zijn ze gespecialiseerd in electrische laadpalen. Dus de volgende stap naar zonnepanelen was vrij logisch. 

Design is the silent ambassador of your brand.”

Wat moest er duidelijk worden in de nieuwe huisstijl?

• Voorkeur met een link naar bestaanden bedrijven.
• Geel terug laten komen vanwege herkenbaarheid.
• Duidelijk maken dat het om groene energie gaat.

• Meedenken over een nieuwe pay off
• Electriciteit teken terug laten komen
• Herkenbaar beeldmerk

Hoe ging ik te werk?

Ik ben begonnen de S op de zelfde manier te verwerken als de C in Chargewell

Vervolgens heb ik gekeken om het batterij teken terug te laten komen. Omdat je met zonnepanelen zon kunt omzetten in energie. Het +- teken dus.

Ik ben verder gegaan met het idee van Fascia omdat ze beiden deze behandeling uitvoeren. Ook staan de “draden” voor verbinding en door de soepele vormen beweging.

Ik ben verder gegaan met het idee van Fascia omdat ze beiden deze behandeling uitvoeren. Ook staan de “draden” voor verbinding en door de soepele vormen beweging.

Toen gekeken om het beeldmerk wat sterker te maken

Ook geprobeerd het een digitale touch te geven aangezien de verkoop vooral online zou zijn.

Maar uiteindelijk voor dit eind resultaat gegaan. Wat je ziet is zon en land. De streepjes staan tevens ook voor het opladen. Er zit een +- teken in verwerkt voor wat synoniem staat voor batterij en energie. Pay off sluit aan bij chargewell: connecting enery en hier is het converting energy

Eindresultaat logo

Uitwerking huisstijl

Uitwerking webdesign

Ontwerp webdesign uitleg

Ik heb mee gedacht met het webdesign

En een voorstel gemaakt zodat de webbouwer duidelijke handvaten had.

En een voorstel gemaakt zodat de webbouwer duidelijke handvaten had.

Grafisch ontwerp

Testmonial klanten

Anissa Jakoury Identimo

haar identiteit. Je moet in 1 oogopslag kunnen zien waar het bedrijf voor staat, wat voor diensten het aanbied en de juiste doelgroep aantrekken. Ik begin altijd met Het ontwerpen van een logo. Daarna volgt de huisstijl ontwikkeling. Letterlijk overal waar jij je logo op wilt hebben is branding.

Deze bedrijven gingen je voor

×

 

Identimo

Jouw online specialist

×