brand

DESIGN.

Voor dit project mocht ik het complete brand design doen. 
Van concept en creatie van het logo tot aan het uitwerken
van de huisstijl en het ontwikkelen van een brandboek.
Tevens heb ik de huisstijl ook doorgevoerd in het webdesign. 

Ben jij ook op zoek naar een nieuwe huisstijl of re-style?

Over Oosterom events

Oosterom events word gerund door: Eric oosterom. Eric heeft in het verleden voor grote bedrijven gewerkt zoals:  American Express daar bekleedde hij de functie: senior MICE Project Manager. Ook heeft hij event management gedaan voor WYSE Travel Confederation en European Association of Geoscientists and Engineers. Daarna heeft hij o.a. gewerkt voor Partners & SAM! En als laatst is hij geëindigd bij Talpa waarna hij besloot als zelfstandig event manager verder te gaan werken. 

Zijn grootste project was een beurs in Lissabon organiseren voor 750 genodigden.  Hierbij heeft hij van A tot Z alles geregeld wat nodig was voor het event. Denk aan: Een grote beurswand regelen, de stand indeling en plattegrond bepaling wat waar moet komen. Maar ook het programma van het event, hosting, diner, sprekers. Alles erop en eraan.

Dit is wat Eric het liefst doet. Van A tot Z event management. Bij voorkeur met een team die hij zelf samen kan stellen. Of in samenwerking met een marketing of Event team binnen een bedrijf.

Ook is Eric aangesloten bij HelmsBriscoe. Dit is de grootste venue finder van de wereld waar 100en freelance event managers bij aangesloten zijn. 

Van A tot Z event management"

Wat moest er duidelijk worden in de nieuwe huisstijl?

  • Event en project management voor het bedrijfsleven. Niet particulier!
  • Eric oosterom events
  • Het zou grappig zijn als er een touch van het song festival in verwerkt zit. 
  • Duidelijk beeldmerk die goed toe te passen is op huisstijl items

Hoe ging ik te werk?

Ik heb mij laten inspireren door het Songfestival en het logo van Helmsbriscoe

Ik ben begonnen met schetsen. Zie hier hoe dat ontstaan is. Als eerst moest ik denken aan vuurwerk als ik denk aan evenementen. Ook heb ik de kleuren gebruikt van Helmsbriscoe. En een zwarte steun kleur.

Ik vond het toch een beetje druk worden dus toen ben ik gaan kijken om iets met de letters O en E te doen. Van Oosterom Events.

Ik vond de kleuren toch een beetje saai en niet passen bij het event thema. Ik ben verder gegaan met wat meer “songfestival kleuren”. Omdat Eric hier groot fan van is. En de stille wens heeft hier ooit wat mee te gaan doen.

Ik heb gekozen om er een hart aan toe te voegen. Zo heeft het een kleine hint naar het song festival. Want daar zit ook een hartje in het logo. Maar het hart staat ook voor “hart voor events” en je zou er tevens een O en een E in kunnen zien. Het is een sterk beeldmerk geworden die je ook zou kunnen gebruiken zonder tekst.

Eind resultaat logo

Uitwerking huisstijl

Uitwerking Social media

Uitwerking webdesign

Webdesign Oosterom events

Ik heb het webdesign ook ontworpen

Mijn ontwerpen zijn altijd vanaf scratch ontworpen en dus geen template.

Hierdoor weet je zeker dat het design uniek is en niemand anders deze heeft. Helemaal aangepast op jouw huisstijl

Testimonial

Eric Oosterom Oosterom events

Anissa weet heel goed in beeld te brengen wat je voor ogen hebt qua look & feel van je huisstijl. Ze is super creatief en inventief. Ik ben er erg blij mee dat ze mijn logo, huisstijl en webdesign heeft ontworpen. Ik kan haar dan ook zeker bij andere bedrijven aanbevelen!

Deze bedrijven gingen je voor