brand

DESIGN.

Voor dit project mocht ik het complete brand design doen. 
Van concept en creatie van het logo tot aan het uitwerken
van de huisstijl en het ontwikkelen van een brandboek. 

Ben jij ook op zoek naar een nieuwe huisstijl of re-style?

Over Biowine

Bij het maken van gewone wijn is bijna alles geoorloofd: pesticiden, kunstmest, toevoegingen zoals suiker, gist, enzymen en sulfiet. Het verschil met biologische wijn zit ‘m vooral in de wijngaard. Er mogen geen chemische bestrijdingsmiddelen en kunstmest worden gebruikt. Bij biologische wijnen mag wel gist, suiker en zuur worden toegevoegd. Bij natuurwijn mag er niets aan de druiven worden toegevoegd, behalve een beetje sulfiet. Het gisten gebeurt door het natuurlijke gist dat op de druiven aanwezig is.

Biowine heeft ook alleen biologische wijnen in de collectie. Om deze reden maar ook omdat biologisch gewoon veel lekkerder is!

Wist je dat: “Het verschil tussen een gewone wijngaard en een natuurwijngaard is als een weg en een berm?  Door alle onkruid verdelgende middelen is menig gewone wijngaard zo schoon als een weg. Biologische wijngaarden staan als we het niet weghalen vol gras en onkruid.”

Biowine online verkoopt exclusieve en hoge kwaliteit biologische wijnen. Wij mochten de complete huisstijl verzorgen. We hebben gekozen voor gouden accenten en deze in het gehele drukwerk doorgevoerd. Het logo beeld de biologische wortels uit en een wijnfles. Het is meteen helder wat er uitgedragen wordt, dat was belangrijk.

Biowine online verkoopt, exclusieve & hoge kwaliteit biologische wijnen"

Wat moest er duidelijk worden in de nieuwe huisstijl?

• Exclusiviteit
Biologisch
• Chique en hoger segment

• Wijnen
• Online kunnen bestellen
Wijnen die geleverd kunnen worden op bruiloften en evenementen. Maar ook mogelijk om afspraak te maken om de collectie wijn in wijnkelders aan te vullen. 

Hoe ging ik te werk?

Je ziet hier mijn kleurpalet. Ik ben begonnen met kijken of ik iets met de W en een wijnfles kon.

Ik ben met dit idee door gegaan en een andere typografie.

Nog een ander idee uitgeprobeerd met een kurkentrekker. Ik vond het toch niet helemaal lekker naar voren komen dat het om biologische wijn ging.

Uiteindelijk een heel ander idee uitgeprobeerd. Een fles wijn met wortels. Deze staan voor: biologisch.

Ik heb de wijn met wortels vervangen voor de i in biowine. En ik heb bij het eindresultaat wat wortels weg gehaald zodat het wat rustiger werd.

Eind resultaat logo

Uitwerking huisstijl

Grafisch ontwerp

Testimonial

Gert-Jan de Snoo

Anissa kijkt de kat uit de boom en is in eerste instantie rustig, maar ze weet heel goed de verkregen informatie om te zetten naar iets uitzonderlijks Ik had een aantal foto’s en kleuren ter inspiratie meegenomen naar onze afspraak.Na wat sparren was het ontwerp voor mijn huisstijl en logo klaar.

Dit is het dacht ik bij mijzelf, ik had dit nooit kunnen bedenken. Je ziet direct dat er goed over is nagedacht en ben er heel blij mee. Ik krijg vaak positieve reacties op mijn businesscard als ik deze aan contacten overhandig.

Dus helemaal geslaagd!!!  

Deze bedrijven gingen je voor