BRAND

design.

Voor dit project mocht ik het complete brand design doen. 
Van concept en creatie van het logo tot aan het uitwerken
van de huisstijl. 

Tevens heb ik de huisstijl ook doorgevoerd in het webdesign.
En uiteindelijk het vormgeven van de verpakkingen.

Ben jij ook op zoek naar een nieuwe huisstijl of re-style?

QT shop

QT-shop is een webshop start up gespecialiseerd in baby artikelen. Wat het onderscheidend maakt is dat je hier een cadeau box kunt bestellen voor vrienden die een baby gekregen hebben. Je kunt op deze manier een leuke verrassing sturen in de kraam tijd. 

De meeste stellen die net een baby hebben gekregen hebben in het begin niet zoveel behoefte aan veel kraam visite. Dus dit is het ideale cadeau. Je kan ze een samen gestelde box opsturen die er nog super feestelijk uit ziet ook!

Er zitten alleen hoogwaardige producten in die je zelf samen kunt stellen. Voor de mensen die het cadeau willen geven ook ideaal. Het is namelijk heel makkelijk samen te stellen en je hoeft er niet voor naar de winkel!

Design is the silent ambassador of your brand.”

Wat moest er duidelijk worden in de nieuwe huisstijl?

Wat is QT shop?

QT shop is een webshop met baby artikelen. Hier worden kant en klare boxen op geplaatst. Te beginnen met 3 boxen die vrienden/familie kunnen bestellen voor iemand die zwanger is.  Een soort van kraampakket met de hoognodige producten die je nodig hebt voor een pasgeboren baby.  Alles van het merk Difrax. Denk aan spenen, babyflesjes, knuffeltje enzovoort.

Wat word er aangeboden op de website:

• Kant en klaar cadeauboxen (je kunt ook extra producten bijvoegen). 
• Optie voor gepersonaliseerde kaartjes
• Losse Difrax producten

 

Wie is de doelgroep?

We gaan ons vooral richten op vrienden van degene die zwanger is. Maar mannen kunnen ook een interessante doelgroep zijn. Omdat die vaak niet weten wat ze moeten kopen. In dit geval is een kant en klaar box heel interessant.

Wat is er precies nodig?

• Huisstijl handboek
• Logo (bij voorkeur gender neutraal)
• Factuurpapier/briefpapier
• Envelop
• Visitekaartje

Hoe ging ik te werk?

Ik ben begonnen met schetsen. Zie hieronder hoe dat ontstaan is. Ik ben begonnen met schetsen van het beeldmerk. Ik heb verschillende ideeen gemaakt. Ik ben begonnen met de Q & T te verwerken Omdat dat ook de naam is. Als je QT uitspreekt klinkt het als cutie. Dus wat belangrijk is is dat het een schattig logo moet worden die de lading dekt.

Ik heb hier de ideeen uitgewerkt. Ik ben begonnen met iets wat typisch bij een baby (en dus ook Difrax past) spenen. Het idee was dat de Q en de speen samen de letter Q vormen. Vervolgens tot de conclussie gekomen dat dit niet goed leesbaar is.

Hierna doorgegaan met een blij baby gezichtje te verwerken in het logo. Het idee van een strik (cadeau) zit hier ook in verwerkt. Als je goed kijkt zie je dat er in dit logo een strik (pakketje), een Q een T een babygezichtje, maar ook een loep in zit verwerkt! Dus je kunt 4 keer naar dit logo kijken en er elke keer iets anders in zien.

Dit is uiteindelijke logo geworden. In 3 kleuren toegepast. Babyblauw, babyroze en mintgroen.

Eind resultaat logo​

Uitwerking huisstijl

Uitwerking webdesign

Ontwerp webdesign uitleg

ik begin bij met een brainstorm sessie met de klant.
Op basis hiervan ga ik schetsen.

Ik heb gemiddeld 2 a 3 weken de tijd nodig voor ik met een eerste voorstel kan komen.

Ik presenteer 3 ontwerpen

Grafisch ontwerp

Deze bedrijven gingen je voor