Brand

Design.

Voor dit project mocht ik het complete brand design doen. 
Van concept en creatie van het logo tot aan het uitwerken
van de huisstijl.

Ben jij ook op zoek naar een nieuwe huisstijl of re-style?

C.A.S.

Bij Centrum Acupunctuur Structurele integratie kun je terecht voor uiteenlopende gezondheidsvragen en trainingen. Voor het werken aan  en het verbeteren van de algehele gezondheid tot complexere fysieke en mentale klachten. Aan gezond ouder worden of herstellen na trauma of ziekte.

Acupunctuur

Acupunctuur is een veilige en effectieve behandel­methode waarmee uiteenlopende lichamelijke en psychische klachten behandeld kunnen worden. Acupunctuur stimuleert het  hele lichaam om zelf de problemen aan te pakken en genezings­processen in werking te stellen.

Structurele integratie

gaat over vorm en functie: waarom beweegt het lichaam zoals het doet en welke vorm hoort bij jou. Of: welke vorm heeft het lichaam en wat heeft dit voor effect op de beweging. Denk hierbij aan verschillende lichaamsspanningen.

Design is the silent ambassador of your brand.”

Wat moest er duidelijk worden in de nieuwe huisstijl?

Wij hebben goed gekeken naar de huidige logo’s van Cas en Mychi. En ook naar het kleur gebruik. De briefing was de huidige logo’s samen voegen tot een beeldmerk. 

Er word voornamelijk gebruik gemaakt van westerse als oosterse anatomie in de benadering van het lichaam. Sylvia is 1 van de 3 structural Integrators (KMI)* in de USA is dit een soort van super Fysio, met kennis van alle drie anatomiën van het lichaam:

1. Fysiek (botten, spieren, locaties)
2. Functioneel (fysieke relaties en beweging)
3. Spiritueel (mentale functies en relaties)

Cas werkt als Acupuncturist en Fascia-therapeut, wat in Nederland een unieke combinatie is (acupunctuur is oosters, Fascia-therapie westers) Zijn werkwijze beslaat het hele spectrum van het lichaam, van het matriële – fysieke lichaam tot het immatriële -, gevoels lichaam, met technieken als massage, bindweefsel manipulaties en oefeningen tot alle acupunctuur technieken.

De huisstijl moet vooral uitbeelden: herkenbaarheid bij de doelgroep,  dit zijn mensen die naast pijn en/of stress klachten ervaren ook open staan om zelf aan de slag te gaan om hun klachten blijvend op te lossen. Dit vraagt een open instelling voor meer dan een behandeling maar ook kijken naar voeding en bewegings patronen. In de breedte zijn deze behandelingen interessant voor mensen die sporten, dansen of op voor wie beweging op een andere manier belangrijk is. Aan de andere kant voor mensen die meer uit hun lichaam willen halen zowel van binnen, (gezondheid) als van buiten (vitaliteit, schoonheid)

Zij spreken met de behandelingen de potentie van het lichaam aan op verschillende niveaus:

– Fysiek, vergroot je beweging vrijheid.
– Creatief, zie je mogelijkheden.
– Energiek, vind je balans met jezelf en je omgeving

Hoe ging ik te werk?

Dit was mijn kleuren inspiratie.

Idee uitgewerkt in de juiste kleuren.Vingeradruk idee komt niet lekker over.

Ik ben verder gegaan met het idee van Fascia omdat ze beiden deze behandeling uitvoeren. Ook staan de “draden” voor verbinding en door de soepele vormen beweging.

Geprobeerd te kijken wat er gebeurd als de vorm combineert word met een vingerafdruk in yin & yang (omdat ze met handen werken)

Vervolgens gekeken naar de twee hoofd behandelmethodes: Fascia & Acupunctuur. De draden van de Fascia zijn hierin verwerkt en de stipjes staan voor Acupunctuur.

Beeldmerk strakker gemaakt en een stippellijn toegevoegd die acupunctuur moet voorstellen. Stap 7 is het uiteindelijke eindresultaat geworden. Wat je ziet: een driehoek die staat voor accupunctuur. De draden staan voor Fascia en ik heb er een pijn punt aan toegevoegd.

Eindresultaat logo

Uitwerking huisstijl

Testimonial

Cas Rooseboom C.A.S

Met het logo en de huisstijl die Identimo voor ons heeft gemaakt zijn wij nog steeds heel tevreden. Het is helder en passend, onze cliënten kunnen ons er goed in herkennen. Het is esthetisch, karakteristiek en het verteld ons verhaal.
 
Werken met Identimo was relaxed en professioneel, goede communicatie en prettige samenwerking. De ontwerp stappen waren duidelijk en er was genoeg ruimte voor onze wensen en inbreng.

Deze bedrijven gingen je voor