brand

DESIGN.

Voor dit project mocht ik het complete brand design doen. 
Van concept en creatie van het logo tot aan het uitwerken
van de huisstijl en het ontwikkelen van een brandboek.
Tevens heb ik de huisstijl ook doorgevoerd in het webdesign. 

Ben jij ook op zoek naar een nieuwe huisstijl of re-style?

Over Corability

Corability is het bedrijf van Cora Meere. Zij is zelfstandig hardloopcoach maar geeft tevens ook sportmassages. Een ideale combinatie. Zij kan haar eigen klanten dus direct helpen bij blessures. Maar ook ter voorkoming van blessures. Bij hardloop trainen EN Massage wordt gekeken naar de maximale belastbaarheid van het lichaam. 

De klanten die bij Cora trainen zijn no nonsense mensen die graag aan hun doelen werken maar wel met fun en gezelligheid.  De hardloop trainingen zijn daardoor ook laagdrempelig en er zit veel fun in verwerkt waardoor het leuk word om te hardlopen.

Iedereen heeft er plezier in. Of je nu een hardlooptraining komt doen of wandeltraining. Iedereen kan lopen Jong en oud! 

"Hardloopcoaching & Sporttherapie"

Wat moest er duidelijk worden in de nieuwe huisstijl?

Wie is de doelgroep nu?

Haar klanten zijn over het algemeen duidelijk in wat ze willen.
Buitenmensen, sportief, geen mensen die zichzelf te goed voelen of veel geld verdienen. Beroep: zorg, boekhouding, ondernemers. Houden van zorgen voor andere.

Waarom?
Zij hebben 1x pw hardloop training.
Massage klanten: 1x per 6 tot 8 weken. Onderhoud is ook 1x per 6 tot 8 weken. Bij blessure 1x per 3 weken. De meeste mensen hebben geen blessure bij hardlooptrainingen. Bij hardloop trainen EN Massage wordt gekeken naar de maximale belastbaarheid van het lichaam.

 

 

Wie is de ideale klant:

• Mix van mannen en vrouwen 50 + met volwassen kinderen.
• Vrouwen tussen de 30 en 40 met schoolgaande kinderen.
• Senioren voor de loop groep

Wat voor uitstraling moet het hebben?

• Plezier in bewegen/hardlopen
• Beginners plezier leren beleven aan hardlopen.
• Verbinding, plezier, buiten zijn, nuchter en down to earth
• In haar looptrainingen verwerkt zij bijv. oefeningen waarbij  een 2tal ieder een andere kant van de heuvel op moet rennen. En wie het eerst boven is wint.

Wat mag het niet uitstralen:
Geen corporate finance uitstraling. 

Hoe ging ik te werk?

Dit was mijn kleurinspiratie.

Ik wilde iets proberen met de benen die hardlopen. Verwerkt in de R. Ik vond het idee leuk maar het werd een beetje kinderachtig.

Toen ben ik verder gaan spelen met het idee een schoen te verwerken in de letter R. Geen specifieke reden voor de letter R maar deze letter leent zich het meest om hier een schoen van te maken.

Daarna heb ik gekeken om het meer in een soort blok te ontwerpen. Alleen dan worden het 2 losse woorden. Minder duidelijk. Dat het Cora & Ability is.

Ik heb gekozen om Corability toch aan elkaar vast te schrijven omdat dit ook echt de bedrijfsnaam is.

Groen staat voor: Gezondheid, Natuur, balans en rust. Precies wat je bij Corability krijgt. Je werkt aan je gezondheid in de natuur en daarna rust met de massage :). De schoen in het logo staat voor hardlopen. En er zit een splitsing in het woord waardoor je Cora - Ability leest.

Eindresultaat logo

Uitwerking huisstijl

Uitwerking webdesign

Webdesign Corability

Ik heb het webdesign ook ontworpen

Mijn ontwerpen zijn altijd vanaf scratch ontworpen en dus geen template.

Hierdoor weet je zeker dat het design uniek is en niemand anders deze heeft. Helemaal aangepast op jouw huisstijl

Grafisch ontwerp

Deze bedrijven gingen je voor