brand

DESIGN.

Voor dit project mocht ik het complete brand design doen. 
Van concept en creatie van het logo tot aan het uitwerken
van de huisstijl en het ontwikkelen van een brandbook.
Tevens heb ik de huisstijl ook doorgevoerd in het webdesign
en de bedrijfswagens ook ontworpen. 

Ben jij ook op zoek naar een nieuwe huisstijl of re-style?

Over DWH

DWH is een jong aannemers bedrijf opgericht in 2016 is gespecialiseerd  in infra, bestrating en grondwerkzaamheden. Zij zijn hard gegroeid in de afgelopen 6 jaar. Dit komt omdat zij daadkrachtige organisatie en vakmanschap combineren met een klantgerichte en flexibele aanpak.

Om hun klanten optimaal te kunnen ontzorgen, vinden zij het belangrijk in een zo vroeg mogelijk projectstadium betrokken te zijn. Zij kunnen adviseren over zaken als publieksgericht handelen, ontwerp, optimalisaties, planning, plan van aanpak en realisatie. Hierdoor ligt er aan het begin van elk project een goed fundament om op te bouwen.

Tot de klanten van DWH behoren gemeente, bedrijven en particulieren. Bij de integrale projectbeheersing is een goede samenwerking met hun klanten cruciaal. Wederzijds vertrouwen en betrokkenheid zijn daarbij onmisbaar.

De juiste maat voor elk project"

Wat moest er duidelijk worden in de nieuwe huisstijl?

Wat zijn de diensten?

Infra: 
Bestrating
Grondwerk 
Riolering (Aanleggen, geen riool ontstoppen)

Tuinen: 
Alles in tuinen
Schuttingen
Tegels
Overkappingen
Kunst gras en echt gras aanleggen
Tuin ontwerp (Meedenken met de tuin design)

Wat onderscheidt DWH van de concurrent?

DWH gaat mee met de tijd
Service gericht 
Totaal pakket van verschillende specialisme zoals:
   graaf machinisten, rioleurs, stratenmakers, timmermannen.
DWH is heel veelzijdig kan meer dan alleen straten maken
Gediplomeerd bedrijf. 90% van de concurrenten is dat niet.

Kernwoorden nieuwe branding:
Eenheid (Goed doorgevoerde huisstijl),
Stoer
Grote speler, geen klein particulier bedrijf.
Duidelijk beeldmerk
• Duurzaamheid
Diversiteit
Infra & Tuinen
Professioneel

Hoe ging ik te werk?

Ik maak altijd een mood board voor inspiratie. Deze kleuren inspireerde mij.

Vanuit schetsen kwam ik op het idee om een van de letters D,W en H samen te voegen tot 1 beeldmerk. Dit vind ik sterk en stoer.

Bij nummer 3 & 4 heb ik gekeken om de weg plus belijning aan de letters toe te voegen.

Hier ben ik verder gaan kijken om de weg beter te verwerken in de letter W.

Eindresultaat: Ik heb gekozen voor antraciet en oranje dit vind ik goed passen bij infra en tuinen. Het is een stoer en sterk beeldmerk. In het beeldmerk zijn de initialen verwerkt met een knipoog naar de bestratingen. Het is boom maar staat ook voor een netwerk van wegen (en tegels). Je kunt het beeldmerk ook los gebruiken zonder DWH.

Eind resultaat logo

Uitwerking huisstijl

Bedrijfskleding

Wagenpark

Uitwerking webdesign

Webdesign DWH

Ik heb het webdesign ook ontworpen

Mijn ontwerpen zijn altijd vanaf scratch ontworpen en dus geen template.

Hierdoor weet je zeker dat het design uniek is en niemand anders deze heeft. Helemaal aangepast op jouw huisstijl

Grafisch ontwerp: Overig

Social media

Recensie

Lars de Wit DWH

“Van totaal geen idee waar te beginnen, naar een krachtige en professionele branding voor mijn aannemersbedrijf.”

Afgelopen periode zijn we samen druk bezig geweest met de nieuwe huisstijl van DWH. het was voor mij erg zoeken naar een huisstijl die kracht uitstraalt en volledig bij het bedrijf past. Gelukkig wist jij hier wel raad mee.

Eind juli dit jaar kreeg ik mijn eerste voorstel. Met dit eerste voorstel was ik direct overtuigd.. Ik ben aan het juiste adres. Bij de vierde opzet in de presentatie was ik meteen verkocht. Dit wordt ‘m!
Na een fysieke meeting samen met mijn compagnon en wat aanpassingen in het logo begon de nieuwe huisstijl meer vorm te krijgen. Wat ik erg fijn vond aan je is dat je de huisstijl meteen doorpakte in visitekaartjes, bestickering voor de bus, bedrijfskleding etc.

Voor de bestickering op de bus ontving ik een mooie presentatie met alle mogelijkheden afgebeeld op alle bedrijfsbusjes, zodat ik meteen een idee kreeg van hoe de busjes er in het echt uit zouden komen te zien.

Je werkt snel, luistert goed naar feedback en hebt mij echt laten zien dat je “ongetemd creatief” bent ;),

Deze bedrijven gingen je voor