BRAND

DESIGN.

Voor dit project mocht ik het complete brand design doen. 
Van concept en creatie van het logo tot aan de huisstijl
doorvoeren op het hele wagenpark.

Tevens heb ik de huisstijl ook doorgevoerd in het webdesign.

Ben jij ook op zoek naar een nieuwe huisstijl of re-style?

Groenendaal transport

Groenendaal Transport B.V. is in 1998 opgericht om de behoefte te vervullen in gespecialiseerd tanktransport, met name afvaltransport. Groenendaal transport is een gecertificeerd transportbedrijf en voldoet aan alle eisen volgens/ van de Europese overeenkomst ADR (Accord européen relatife au transport international de marchandises Dangereuses par Route). Ook beschikt het over de juiste vergunningen om gevaarlijke stoffen te vervoeren over de weg.

Door de veelzijdigheid van het wagenpark zit Groenendaal transport in staat om vloeibare, steekvaste en pasteuze stromen te vervoeren voor diverse industrieën. Zij beschikken over verschillende typen ADR vacuümwagens, geïsoleerde ADR tankopleggers, ADR tankcontainers, en ADR huiftrailers voor stukgoed transport. 

Zij onderscheiden ons niet alleen met onze diverse vrachtwagens, gecertificeerde chauffeurs, flexibele dienstverlening en brede netwerk, maar ook met  specifieke vergunningen. 

Design is the silent ambassador of your brand.”

Wat was de opdracht?

Wij hebben een uitdagend en leerzaam nieuw project aangepakt: Groenendaal Transport. De maritieme wereld en speciale vracht in (gevaarlijke)afval transport waren voor ons een hele nieuwe wereld.

Wij begonnen met het maken van een nieuwe website en een restyle van een jaren oude huisstijl. Het kenmerkende rood van Groenendaal transport en de verweven G en T hebben wij behouden. Uiteraard in een modern en tijdloos jasje gestoken. We hebben met de huisstijl rekening gehouden dat het toepasbaar moet zijn op de personeelskleding en de enorme tanken en vrachtwagens. Daarom hebben wij gekozen voor een ronde vorm , dit kan op een herkenbare manier worden gebruikt op de achterkanten van de tanken.

Voor de nieuwe website hebben wij onze fotograaf Jordi Wallenburg aangeboden. Hij heeft het wagenpark, het nieuwe kantoor en een deel van het personeel op een professionele manier op de foto gezet. 

Dit was een enorme uitdaging, aangezien er speciaal voor deze gelegenheid alle vrachtwagens uit Europa moesten komen en bovendien naast elkaar moesten worden gezet voor de foto. Gelukkig kon de directeur dit op hemelsvaartdag voor elkaar krijgen en was het personeel betrokken bij deze operatie.

De website is speciaal ontworpen voor Groenendaal en geheel naar huisstijl aangepast. De teksten hebben wij laten herschrijven door een schrijver gespecialiseerd in de martitieme wereld. Uiteraard allemaal SEO geoptimaliseerd. Uiteindelijk is het uiteindelijke doel de vindbaarheid en helderheid in informatie voor de klant. Met de fotografie in één style en de herkenbare huisstijl die overal wordt doorgevoerd (personeelskleding, briefpapier, facturen, bestickering op de vrachtwagens) is Groenendaal een nieuw leven ingeblazen. Wij en de klant zijn er dan ook heel blij mee!

Hoe ging ik te werk?

Groenendaal transport had een restyle nodig van het bestaande logo. Versie 1 is een versie die lijkt op het oude logo.

Bij stap 2 heb ik gekeken de T in de G te verwerken. Zodat het al een sterker beeldmerk word.

Stap 3 heb ik er een cirkel aan toegevoegd zodat het al een beter geheel is geworden

Hier zie je het eind resultaat. Ik heb een uitsparing gemaakt uit de cirkel.

Eind resultaat logo​

Uitwerking huisstijl

Uitwerking webdesign

Ontwerp webdesign uitleg

ik begin bij met een brainstorm sessie met de klant.
Op basis hiervan ga ik schetsen.

Ik heb gemiddeld 2 a 3 weken de tijd nodig voor ik met een eerste voorstel kan komen.

Ik presenteer 3 ontwerpen

Grafisch ontwerp

Deze bedrijven gingen je voor