Voor dit project mocht ik het complete brand design doen. Van concept en creatie van het logo tot aan het uitwerken van de huisstijl en het ontwikkelen van een brandboek. Tevens heb ik de huisstijl ook doorgevoerd in een brochure.
Ben jij ook op zoek naar een nieuwe huisstijl of re-style?
Intramco is bestaat sinds 1994 en is gedurende jaren getransformeerd in een productie bedrijf met een grote lijn aan producten voor de automotive branche. Zij hebben een vestiging in Shanghai, Portugal en het hoofdkantoor zit in Nederland.
Intramco is bekend geworden met trailer en towbar kabels. Deze kabels gebruik je achter een aanhangwagen.
Zij zijn zich uiteindelijk meer gaan specialiseren in elektrische laadkabels voor auto’s en laadpalen. Hier zijn zij erg succesvol in gebleken.
“Our mission is to develop
innovative products of high quality "
Wat moest er duidelijk worden in de nieuwe huisstijl?
• De 4 pijlers: e-Mobility Charging Cables, Components for AC Charging cables, DC Charging cables, Components en Trailer en Towbar Cables moesten terug komen
• De payoff moest ook intact blijven • Het beeldmerk met de 4 blokjes moest dus blijven bestaan • Vernieuwen van het logo naar moderne tijd
Hoe ging ik te werk?
Je ziet hier hoe het oude logo eruit zag.
En hier het eindresultaat van het nieuwe logo. Het is opgefrist naar de huidige tijd zonder dropshadow (schaduw) achter het logo. Ook heb ik de pay off in het logo verwerkt zodat het echt een beeldmerk is geworden.
De 4 blokjes zijn ook los te gebruiken voor de herkenbaarheid.