Identimo
Maakt graag verschil.
Groot en klein, voor startende ondernemers, gevestigde organisaties en alles ertussen. In de buurt, de hoofd-, hof- of havenstad en ver daarbuiten.
Wie graag verrast wordt (en zeg nou eerlijk, wie houdt daar niet van?), is bij Identimo aan het juiste adres én van harte welkom.
Werkwijze
Van concept tot creatie neem ik je mee naar het logo of de huisstijl die past bij jou en jouw organisatie. Ik maak verschillende ontwerpen, maar presenteer ze pas als ik er echt helemaal achter sta. Dat vraagt soms om een beetje geduld maar dat wordt dubbel en dwars beloond! Bij ieder ontwerp ga ik voor een dikke 10, maar ik heb altijd een eigen voorkeur. Die bepleit ik met passie. Dat is mijn creatieve plicht én het helpt mijn klanten bij het kiezen voor een logo dat ze herkennen, voelen en begrijpen.
“Mijn klanten zijn mijn ambassadeurs. Als zij Identimo aanbevelen vanwege grafische verbeeldingskracht, in-het-oog-springende ontwerpen én de persoonlijke benadering, is dat het mooiste compliment dat ik kan krijgen.”
Wat ik doe
- Ik ontwerp en verfris unieke, aansprekende en onderscheidende logo’s
- Ik ontwikkel die logo’s door in een volledig uitgewerkte en flexibel toe te passen huisstijl met bijbehorend handboek
- Ik ontwerp bijpassend webdesign
- Ik verzorg de vormgeving van reclame-uitingen voor on- en offline print, van A tot Z
Eigenlijk kan ik er kort over zijn: als het gaat om vormgeving en branding ben ik allround. Wat te ontwerpen valt, kan ik ontwerpen, maar mijn hart klopt het snelst van complete branding projecten. Van concept tot creatie en alles eromheen. Mijn werk voelt toch een beetje als mijn kind en het allerliefst en -best blijf ik bij alle ontwikkelingen betrokken.
Hoe werkt complete branding?
Ik begin met een brainstormsessie sessie met de klant.
Ik heb gemiddeld 2 a 3 weken de tijd nodig voor een eerste voorstel.
Ik presenteer 3 ontwerpen.
Meestal wordt hier 1 ontwerp uitgekozen en die ga ik uitwerken.
Ik werk het logo uit in verschillende toepassingen.
Als laatst maak ik altijd een huisstijl handboek zodat de klant en eventuele andere ontwerpers hier in de toekomst mee uit te voeten kunnen.
Stap 1: schetsen van een logo
Voorbeeld logo Identimo
Ik maak eerst een moodboard en verzamel afbeeldingen ter inspiratie
Vervolgens begin in met schetsen
Ik maak vaak allerlei schetsen tot ik denk ‘JA, hier moet ik mee verder’
Als ik een logo heb uitgekozen, werk ik deze uit
Deze stappen herhaal ik nog 2 keer zodat de klant kan kiezen uit 3 logo's
Eindresultaat
Stap 2: eindresultaat logo
Wat je hier ziet is het eindresultaat in full colour en diapositief. Ik ontwerp logo’s die altijd geschikt zijn voor verschillende toepassingen.
Identimo betekent: Identity & More
Er zit een wolfje verwerkt in de M van Identimo
De reden waarom er voor een wolf gekozen is: Wolven zijn loyaal aan hun partners en groepen maar werken heel goed alleen. Dat past niet alleen bij mij als persoon, maar ook bij de mensen met wie ik samenwerk, mijn wolf pack. Grappige side note: Ik ben gek op honden en die zijn ook vaak aanwezig bij ons op kantoor.
Ik heb het logo gemaakt in een brush (verfspetters), dit staat voor creativiteit.
De kleuren zwart en felroze heb ik gekozen vanwege het contrast en om het een stoere én vrouwelijke uitstraling te geven. Leuk in een reclamewereld die toch voor een groot deel uit mannen bestaat.
Stap 3: Uitwerking huisstijl
Stap 4: Huisstijlhandboek
Huisstijlhandboek uitleg
Ik maak altijd een huisstijlhandboek als de huisstijl af is. Zodat de klant er zelf mee uit de voeten kan en de huisstijl goed bewaakt blijft.
Hier zit de uitleg in welk logo je gebruik op welke ondergrond. En ook: voor offline en online gebruik.
Ik verwerk hier alle kleurcodes in voor drukwerk en voor je website.
Ik plaats hier verschillende toepassingen zodat je kunt zien hoe het logo geplaatst moet worden.
Ik laat ook zien wat voor soort fotografie bij de huisstijl past.
Ik stuur dit mee als PDF bij oplevering van de huisstijl.
Stap 4: ontwerp webdesign
Ontwerp webdesign uitleg
Ik heb het webdesign ook zelf ontworpen.
Mijn ontwerpen zijn altijd from scratch ontworpen en dus geen template.
Ik presenteer 3 ontwerpen.
Stap 5: ontwerp andere grafische items in de juiste uitstraling
Tevreden klanten
Anissa is scherp en betrokken bij je bedrijf, ze stelt scherpe vragen om zo crystal helder te hebben hoe zij haar creativiteit kan inzetten om zo een professionele huisstijl en branding te creëren dat matcht bij jouw bedrijf. Voor mij heeft ze alle elementen die ik terug wilde hebben in mijn mijn branding krachtig weggezet. Anissa is een aanrader om je uitstraling, je branding te matchen met je bedrijf. She owns.
Anissa kan helder uitleggen waarom ze bepaalde keuzes maakt en neemt je mee in het denkproces. Aanpassingen, voorstellen worden op creatieve wijze weer uitgewerkt met geduld. Ik ben erg blij met mijn logo. Uiteindelijk een prachtig resultaat. Dankjewel!
Gert-Jan de Snoo
Anissa kijkt de kat uit de boom en is in eerste instantie rustig, maar ze weet heel goed de verkregen informatie om te zetten naar iets uitzonderlijks Ik had een aantal foto’s en kleuren ter inspiratie meegenomen naar onze afspraak.Na wat sparren was het ontwerp voor mijn huisstijl en logo klaar.
Dit is het dacht ik bij mijzelf, ik had dit nooit kunnen bedenken. Je ziet direct dat er goed over is nagedacht en ben er heel blij mee. Ik krijg vaak positieve reacties op mijn businesscard als ik deze aan contacten overhandig.
Dus helemaal geslaagd!!!